۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۳

ترابی مطرح کرد؛

نیازمند شناسایی عوامل بیماری‌زای جدید مطابق با تغییر اقلیم هستیم

نیازمند شناسایی عوامل بیماری‌زای جدید مطابق با تغییر اقلیم هستیم

معاون محیط زیست انسانی گفت: نیازمند شناسایی عوامل بیماری‌زای جدید مطابق با تغییر اقلیم در کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدیقه ترابی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست همزمان با سخنرانی در سمپوزیوم بهداشت محیط با عنوان «ایجاد جوامع مقاوم از طریق کاهش خطر بلایا و کاهش و سازگاری با تغییر اقلیم» پیشنهاد انجام دو پژوهش را به اعضای این سمپوزیوم ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه اثرات تغییر اقلیم بر بروز عوامل بیماری‌زای جدید در مناطق متأثر از اثرات افزایش دما و تغییر بارش می‌تواند یکی از موضوعات اصلی برای پیگیری نهادهای علمی به ویژه دانشگاه باشد، افزود: شرایط اقلیمی مناطق مختلف کشور تغییر کرده و همچنان در حال تغییر است و عوامل بیماری‌زا جدید در حال پیدایش است که باید شناسایی شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه لازم است کار تطبیقی در این خصوص انجام شود، تصریح کرد: تغییر شرایط اقلیمی در مناطق مختلف کشور و احتمال بروز بیماری‌هایی که به طور مثال به دلیل اقلیم گرم و مرطوب در سواحل جنوبی سابقه داشته ممکن است در سواحل شمالی کشور نیز بروز کند.

ترابی تاکید کرد: یکی دیگر از این عوامل شناخت بیشتر پیامدهای تغییر اقلیم و تبدیل آن به سطوح مختلف آموزشی از طریق بررسی پیامدهای ناشی از تغییر اقلیم است که روی سلامت اثر می‌گذارد و نتایج این مطالعه می‌تواند به گزارش‌های آموزشی برای عموم مردم تبدیل شود.

کد خبر 6246480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha